content

Imageدر دوران پهلوی این مکان به شهرداری واگذار شد تا آن را تبدیل به گردشگاهی عمومی کند و در این زمان بود که اولین تعمیرات اساسی در محل مذکور انجام شد. در حال حاضر این استخر ابعادی در حدود ۲۰۰ در ۲۰۰ متر دارد که عمق آن در گوشه شرقی از ۳ متر تا ۹ متر در کناره دهانه متفاوت است. البته در گذشته ابعاد استخر بزرگ‌تر بود و کف آن نیز طبیعی بود؛ اما در حال حاضر به‌دلیل ایجاد باغچه در اطراف آن، ابعادش تا حدودی کاهش یافته است.


عمارت ائل گلی

در وسط استخر ائل گلی بنایی به‌شکل هشت ضلعی و دو طبقه وجود دارد که با نام عمارت یا کاخ ائل گلی شناخته می‌شود. این بنا در حال حاضر به‌عنوان رستوران مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته ساختار فعلی این بنا همان ساختار اولیه‌اش نیست. کاخ ائل گلی در ابتدا خشتی بود و سپس در سال ۱۳۴۶ تخریب و ساختمان جدید جایگزین آن شد. هشتمین پسر عباس میرزا، با نام قهرمان میرزا، این بنا را گسترش داد و تبدیل به گردشگاه سلطنتی برای درباریان قاجار کرد.

Image


www.melketun.com

خرید آپارتمان در تبریز ، خرید ملک در تبریز ، فروش آپارتمان در تبریز ، فروش ملک در تبریز ، املاک در تبریز ، بهترین املاک در تبریز ، خرید آپارتمان در ولیعصر ، فروش آپارتمان در ولیعصر تبریز ، املاک اکازیون تبریز ، بهترین مشاور املاک تبریز ، مشاور املاک در تبریز ، سامانه جامع املاک ، کمسیون املاک ، خرید زمین در تبریز ، خرید ملک در تبریز ، فروش ملک در تبریز ، بهترین املاک آذربایجانشرقی ، فروش کارخانه ، خرید صنعتی ، فروش باغ ویلا ، خرید آپارتمان در کوی فردوس تبریز ، فروش آپارتمان در ولیعصر تبریز